Am ajuns și la final

În 2009 am derulat proiectele cicloturistice Danubius 2009 respectiv VeloTur Romania 2009. Și până să ating acest obiectiv am trecut printr-o serie de etape.

Doream de foarte mult timp să realizez un semi-tur european pe bicicletă. Dar, în lipsa unui context favorabil am amânat acest prim pas.

Până la urmă am spart gheața dintr-o nevoie. În august 2008 vroiam să ajung la prima ediție a taberei de mândre ARTE de la Preluca (Maramureș). Am calculat toate variantele posibile (bus, tren, auto-stop), dar în lipsa adrenalinei toate au picat. După ce am consultat harta am remarcat faptul că de la Bistrița și până la Târgu Lăpuș se poate merge lejer peste deal. Povestea-i mai lungă. O găsiți aici.

După această experiență am ajuns la concluzia că politica pașilor mărunți se potrivește stilului meu de viață. Așa am început să-mi planific următoarea destinație. În noiembrie 2008 mi-am creionat  o tură pe Traseul Cicloturistic al Dunării. Vroiam să văd, pentru început, cum se prezintă călătorului pe porțiunea Viena-Belgrad. Această bucată nu este foarte străbătută de cicloturiști din Europa de Vest. Parcurgerea lui implică o doză ridicată de adrenalină, aventură și necunoaștere. (în vara lui 2009 a fost inaugurată oficial porțiunea Budapesta-Belgrad printr-o tură europeană cu 200 de bicicliști. Aici găsiți filmulețul oficia).

După aproximativ cinci luni de pregătire mi-am dat seama că bugetul scârțâie și sunt șanse mari ca proiectul să nu debuteze la începutul lui aprilie 2009. Marele meu noroc a fost că Prin Tabăra de Mândre Arte mi-am găsit o parte din sponsori. Astfel cheltuielile destinate transportului și echipamentului au fost acoperite de Ducu Hotima și Bogdana Andraș.

O alta colaborarea fructoasă a fost  cu  cei de la Rotary Club Bistrița-Nosa. Aceast parteneriat a conferit  credibilitate presei, autorităților locale și nu în ultimul rând publicului.

Consider că cel mai important pion a fost Clubul de Cicloturism Napoca.  Fără Radu Mititean, directorul executiv de la CCN, nu aș fi fost prezent în mass-media locală, dar și centrală. În pagina cu Sponsori și Parteneri Media am menționat aparițiile principale.

O primă parte din proiect am reușit să o duc la capăt. Astfel am reușit să documentez Traseul Cicloturistic din Austria, Slovacia, Ungaria, Serbia și România.  Pentru mine-i o mare realizare că am putut duce la capăt fiecare expediție.

Din păcate nu am avut succesul așteptat cu prezentările publice. Am organizat un număr de șapte proiecții. Trei la Bistrița, trei la Cluj și una la Bike Attack din Reșita. După aceste prezentări publice am ajuns la concluzia că publicul e foarte nișat. Și în acest caz e destul de dificil să transmiți un mesaj general.

Una peste alta a fost o experiență de viață minunată. Din acest proiect cicloturistic am reușit să descopăr multe lucruri străine până atunci ( puterea de a merge mai departe indiferent de situație, o stimă de sine foarte bună, cunoașterea limitelor proprii …..).

La final trebuie să mulțumesc familiei, prietenilor, oamenilor care mi-au oferit un mic ajutor, cititorilor……

Povestea merge mai departe chiar dacă am ajuns la final.

7 comentarii »

  1. Cristiana Sabau said

    Victor, gasesti aici reportajul si foto. Mult succes! http://pebicicleta.romania-actualitati.ro

  2. armin said

    eu cred ca lucrurile trebuie sa contiunue

  3. perdevara said

    cu siguranta o sa continuie. in perioada asta voi trece pe la Brasov (16-18 /19-22). daca vrei sa stam la bere sau la un suc ,in piata sfatului, astept un semn de viata.

    o zi buna

    Victor Perdevara
    0749 525 696

  4. armin said

    imi pare rau ca nu ne am intalnit, insa am intrat prea tarziu la tine pe blog. mi ar fi placut sa aflu putin mai multe despre ce inseamna sa strabati distante atat de lungi cu bicicleta. legat insa de ceea ce ai spus tu mai sus eu cred ca multi oameni ar fi interesati de povestea ta, insa cu accentul pus poate pe ceea ce inseamna sa organizezi o excursie cu bicicleta, care sunt dificultatile, provocarile dar si care sunt satisdfactiile. ramane sa mai discutam despre acest lucru!

  5. perdevara said

    Legat de acest aspect pot spune ca cel mai important e sa-ti gasesti oamenii cu care sa lucrezi. Cele mai bune idei se fac cu oameni deschisi. Ce tine de dificultati si provocari aici nu e universal valarabil.

  6. armin said

    am si eu o intrebare – in brasov de ce nu ai facut nici o prezentare?

  7. perdevara said

    Salutare,
    Proiectul cicloturistic a ajuns in 2010 intr-un punct mort si am reusit cu greu sa fac 7 prezentari publice. Pe viitor vor mai fi proiecte cicloturiste si cu siguranta voi lucra mai bine la partea asta de mediatizare. A fost un proiect experimental care de multe ori m-a depasit, dar ma bucur ca am reusit sa-l finalizez cu bine.

    Numai bine…

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un răspuns

