A 24 zi: Novi Sad – Belgrad

După o noapte zgomotoasă (ritmuri balcanice până aproape de răsărit) am plecat spre Novi Sad să văd cetatea şi urmele lăsate de americani. Oraşul merită văzut pentru că are ce arăta. Belgradul nu-i departe pentru un cicloturist odihnit, dar pentru mine aproximativ 80 de km (pe EURO VELO 6) erau foarte mult. Bun motiv pentru a admira priveliştea.

Am lăsat în urmă NOVI SADUL cu gândul că într-o altă zi o să-i fac o nouă vizită. Nu departe se află o altă aşezare cu un potenţial istoric bogat. Sremski Karlovici (click pentru mai multe informaţii) se află la 10 km şi nu trebuie evitat dacă sunteţi prin zonă. Aici am savurat o foarte bună prăjitură ajunsă în Serbia pe filieră nemţească.

Lângă tabla Euro Velo 6 pe care scria -Belgad 81 de km- am cumpărat energie numai bună pentru următorii kilometri. O miere de rapiţă foarte aromată.

În Serbia Traseul Cicloturistic al Dunării (cu mici excepţii) se poate spune că-i acceptabil. Lipsa campingurile şi a supermarketurilor rămâne încă o problemă.  De evitat campatul în oraşe, dar în zonele rurale toată lumea te asigură că o să prinzi următoarea zi în Serbia. Sunt prieteni cu toată lumea. Mai puţin cu americanii şi kosovarii.

Încercam pe final să evit greşelile făcute în trecut (să campez în oraş). La 30 de km de Belgrad mi-am montat cortul (în Stara Pazova) pe un teren de fotbal. Dimineaţa mi-am dat seama că boxele erau instalate pe gard. Au avut cei drept vecinii mei bunul simţ să nu facă disco bum-bum toată noaptea.

Lasă un răspuns

