A 10-a zi: Turul Lacului Balaton

În ultima zi locul de cort nu a fost pe malul lacului ci lângă o cultură de viţă de vie. Pentru prima oară  am auzit fazanii (spre finalul turei mi-am dat seama cine făcea aşa urât). Colegul o crezut că-i vulpe turbată şi eu râdeam de el că  o moară-n chinuri.

Ne propusesem să ajungem în ziua asta la Tapolca (aveam de pedalat în jur de 50 de km), degeaba ne stabileam obiective îndrăzneţe gen Sopron (120 de km) că eram prea anesteziaţi de vânt.

La prima pauză de masă avem musafiri…

Am uitat să precizez că aici toată lumea hrăneşte lebedele, raţele şi vroiam să facem acelaşi lucru. De multe zile aveam o pâine şi nu ştiam cum să scap de ea. Un pescar ne-a atenţionat în ungureşte, dar nu am înţeles noi ce vroia să zică. După câteva ore ne-a picat fisa, să nu mâncăm lebăda.

Şi cum pedalam noi cu viteza melcului  am întâlnit un grup de biciclişti care făceau turul lacului într-o zi (pentru noi era SF) fără bagaje.  Mai târziu mi-a spus cineva că-i un fel de Critical Mass (care cunoşte maghiara să îmi spună ce scrie pe site aşa în linii mari că eu înţeleg din toată limba doar 10 cuvinte).

Ritmul e foarte ridicat (cel puţin 25 de km într-o oră )când ai ocazia să pedalezi într-un grup atât de mare. Am simţit asta la deal când urcam fără probleme cu viteza de coborârere .

Colegul  o decis să meargă mai departe cu masa critică – la Keszthely.  Fiind în criză de timp am ales primul dus spre Sumeg-Sopron-Viena. Nu mai puteam pierde timpul, se prelungea prea mult (aven)tura europeană.

Mai aveam încă două zile până la Viena şi ştiam că trebuie să ridic ritmul. În drum spre  Sumeg am întâlnit o pădure deasă care îmi amintea de România. Mă bucuram de unul singur că obiectivul zilei a fost depăşit. Ziua nu era încheiată şi mi-am propus să vizitez cetatea.

Dromaderul a fost lăsat liber în faţa cetăţii convins că o să-l găsesc acolo şi peste o oră. Trebuie să mulţumesc celor de casa de bilete că  mi-au oferit ocazia să văd cetatea fără bani. Pozele vorbesc de la sine….



6 comentarii »

  1. Irina said

    Pentru tradus pagini poti folosi google (cauti adresa site-ului si vei avea un buton de tradus). Pentru critical mass:

    http://translate.google.ro/translate?hl=ro&sl=hu&u=http://www.balatonkor.hu/&ei=1ZgbSqOfGsKwsAaF5KSRAg&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.balatonkor.hu%26hl%3Des%26sa%3DG

  2. perdevara said

    Acuma imi dau seama ca defapt nu-i cum imi spunea cineva…in ultimul sfarsit de saptamana din luna. E foarte greu sa te descurci in Ungaria cu engleza. Mersi tare mult pentru link. Ma bucur ca ecologistii sunt mai activi in Ungaria, rezultatele in acest sens sunt vizibile.

  3. Cosmin said

    Cred ca acel termen „Critical mass” se refera de fapt la greutatea care o duci pe bicicleta, care include greutatea ta, a bagajelor si a bicicletei. Acum cateva zile am auzit la comentatorii de la Turul Frantei spunand ca pt fiecare kg in minus, viteza creste cu nu stiu cate procente, din aceasta cauza un rutier din „Tur” a slabit inainte de tur 6 kg.

  4. perdevara said

    Greutatea nu reprezinta o problema in expeditiile Cicloturistice. Logic ca inainte de a pleca intr-o lunga cicloexpeditie iti calculezi bine de ce sau nu ai nevoie. Fiind mai usor viteza de deplasare-i ridicata.

    Dupa AVENTURA EUROPEANA am slabit peste 5 kg. Ajungi astfel la ciclogreutatea ideala

  5. marius sutea said

    felicitari pt ceea ce ai facut.si io am de gand sa fac cam asa ceva dar am nevoie de ceva pregatire fizica.poate ne intalnim odata sa imi dai niste sfaturi sau poate cine stie vom face o expeditie impreuna.nr de telefon 0740185979 sau id mess:cheloomarius13

  6. perdevara said

    salut,
    succesul unei astfel de expeditii nu consta in conditia fizica pe care o ai in momentul plecarii.
    din punctul meu de vedere vointa si dorul de hoinarit sunt principalele ingredinte care stau la baza oricarei aventuri.

    succes

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un răspuns

