Prima zi: Cluj-Sibiu

După multe luni de pregătire am plecat spre Sibiu (cinci dimineaţa) să mă întâlnesc cu tovarăşul de drum, Andrei Canciu. Pentru a nu forţa prima zi neoficială de tură am hotărât să merg cu două trenuri personale (Cluj-Teiuş, Teiuş- Copşsa Mică) şi restul de aproximativ 45 de km să-i parcurg pe bicicletă.

Ajuns la Copşa Mică (aproximativ pe la ora 11) mi-am dat seama că ar fi un motiv foarte bun să vizitez monumentele UNESCO (Biserica fortificată din Axente Sever, Agârbiciu şi apoi Cetatea Ţărănească din Slimnic).

A fost zi cu dat şi în special primit telefoane (Bistriţeanul, Cluj Expres şi într-un final Jurnalul Naţional). Ultimii mi-au acordat titlul Omul al Zilei pentru proiectul DANUBIUS (de la izvoare la vărsare pe bicicletă). Când am început toată treaba asta ştiam că va avea ecou, dar nu mă aşteptam să ajungă într-un cotidian central.

La un moment dat am fost sunat de ciclotrubadurul boem Claudiu Moga, ajuns în oraşul studenţiei s-a reîntâlnit cu un fost coleg de expediţii.  Extrem de euforic mi-a povestit al 8-lea jaf din cariera lui. Ultimul în spatele unui restaurant din Orşova, sper că am reţinut bine.

P.S: Trebuie să mulţumesc unor persoane care m-au ajutat foarte mult.

În primul rând, sponsorilor care mi-au oferit sprijin financiar pentru a demara acest proiect.

În al doilea rând, lui Radu Mititean pentru comunicatul de presă, hărţile şi informaţiilor oferite. Să nu uit că traseul spre Viena tot de Radu a fost făcut.

În al treilea rând, colegului de pedală Mihai Udvar care mi-a oferit echipament adecvat pentru o tură atât de lungă.

Şi nu în ultimul rând, mai am obligaţia să mulţumesc fratelui meu.

FĂRĂ ACEŞTI OAMENI NU AŞ FI FOST DECLARAT OMUL ZILEI DE JURNALUL NAŢIONAL.

P.S 2: Am mai rămas o zi în Sibiu pentru a cumpăra un cort mai uşor, o frontală şi alte lucruri necesare pentru o tură lungă. Miercuri (15 martie) vom pleca spre marea aventură.

Lasă un răspuns

